Chocoladesegment van Mars Belgium lanceert nutritionele website voor de Belgische consument

Sint-Stevens-Woluwe, 24 november 2008 – Vandaag lanceert het chocoladesegment van Mars Belgium een informatieve en praktische website voor de Belgische consument. Dit initiatief kadert in een wereldwijd nutritioneel beleid, opgebouwd rond drie pijlers: informatie, renovatie en innovatie.
Als verantwoordelijk voedingsbedrijf engageert Mars zich ertoe om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van de consument opdat hij kan blijven genieten van zijn chocolademomenten. Binnen dit nutritioneel beleid wenst Mars op een transparante manier de consument te informeren over haar producten, en hem aan te zetten tot een actieve, evenwichtige levensstijl, waarbinnen “zoet” zijn plaats heeft.
De nieuwe website
www.hoeveelzoetisgoed.be richt zich tot iedereen die begaan is met zijn voeding of deze van zijn kinderen. De website bevat informatie, tips en advies over de plaats van zoet binnen de voeding en over de initiatieven die Mars Belgium neemt om een actieve levensstijl en het plezier van beweging te promoten. Tanja Callewaert, zelfstandig diëtiste, leent haar professionele expertise aan dit project. Ze bundelde haar ervaring in een aantal praktische richtlijnen en tips om de consument een antwoord te bieden op vragen als “wat mogen mijn kinderen snoepen”, “hoeveel zoet mag ik eten?”, “wat als mijn kind stiekem snoept”… kortom, een veelvoud aan antwoorden op de vraag “hoeveel zoet is goed?”.


Waarom deze website?

Onze levensstijl evolueert en daardoor ook onze noden. De consument is bewuster bezig met wat hij eet en hoeveel hij beweegt. Vandaar dat Mars Belgium er veel belang aan hecht om de consument volledig en transparant te informeren, opdat hij op een optimale manier kan genieten van de Mars chocoladeproducten. Om dit te realiseren ontwikkelde Mars wereldwijd een nutritioneel beleid en engageert de onderneming zich ertoe de consument te informeren, haar bestaande producten te optimaliseren en nieuwe producten te ontwikkelen.
Deze website informeert in alle transparantie over de chocoladeproducten van Mars Belgium en hoe de categorie zoetwaren een plaats kan innemen in een gezonde levensstijl, waarbinnen een evenwichtige voeding en dagelijkse lichaamsbeweging essentiële onderdelen zijn.

1 vraag, 4 antwoorden

“Hoeveel zoet is goed” is een veelgestelde vraag. Zelfstandig diëtiste Tanja Callewaert verleende haar expertise vanuit haar praktijkervaring met kinderen en volwassenen bij het beantwoorden van deze vraag: “Dagelijks stellen mijn patiënten mij de vraag hoeveel zoet ze mogen eten. Volgens het principe “energie in moet gelijk zijn aan energie uit”, adviseer ik mijn patiënten hoe zoet een plaats te geven binnen hun dagelijks leven. Genot is een heel belangrijk onderdeel van voeding, en genieten van wat je eet past perfect binnen een evenwichtige en gezonde levensstijl.”

Op haar nieuwe website belicht Mars Belgium de “zoet”-vraag vanuit 4 verschillende hoeken: 

  • Zoet binnen de voeding – Vind de juiste balans

    Diëtiste Tanja Callewaert kadert de categorie “zoet” binnen een evenwichtig voedingspatroon. Samen met Mars Belgium stelde ze enkele concrete aanbevelingen samen voor het dagelijkse zoetverbruik van kinderen en volwassenen.
  • Nutritionele info – Weet wat je eet

    Op een verstandige manier genieten van de lekkere dingen in het leven begint bij heldere informatie over wat je eet. Daarom verschaft Mars Belgium duidelijke informatie over de voedingswaarden en ingrediënten van haar producten en geeft diëtiste Tanja Callewaert onder meer advies bij het lezen van een etiket.
  • Hoeveel zoet is goed? – Tips & advies/Vragen & antwoorden

    In dit onderdeel vind je heldere richtlijnen over hoeveel zoet mag op elke leeftijd. Met de Zoet Checker kan iedereen zijn “snoepprofiel” opmaken en advies op maat krijgen. Tanja Callewaert beantwoordt de meest gestelde vragen over snoepen. “Wat als mijn kind stiekem snoept?”, “Welk tussendoortje is goed?”, “Wat mag er in de brooddoos?”, …
  • Actieve levensstijl – Dagelijks bewegen

    Energie in = energie uit = een evenwichtige levensstijl.
    Een eenvoudig principe, maar niet zo gemakkelijk toe te passen. Mars Belgium staat volledig achter deze eenvoudige vergelijking en biedt in dit segment leuke tips voor volwassenen en kinderen om dagelijks meer te bewegen.

Het nutritioneel beleid van Mars

Mars engageert zich voor een gezonde levensstijl gebaseerd op evenwichtige voeding, waarbinnen zowel genieten als bewegen een belangrijke plaats krijgen.
Dit engagement steunt op drie hoofdpijlers:

1. Duidelijke informatie

Wie evenwichtig en actief wil leven heeft tips en informatie nodig over voeding. Mars Belgium helpt de consument, en vooral ouders, om de juiste keuze te maken voor het hele gezin. Zo kan iedereen verstandig genieten van de lekkere dingen in het leven.

2. Optimaliseren van het assortiment

Iedereen heeft aandacht voor zijn gezondheid. Daarom verbetert Mars de nutritionele samenstelling van haar producten, zonder dat ze daarbij aan smaak en kwaliteit verliezen. Mars verminderde bijvoorbeeld de hoeveelheid transvetten in haar producten met 97%. Mars streeft ernaar om haar producten vrij van bewaarmiddelen en kunstmatige kleur- en smaakstoffen te produceren. De Mini®-chocoladebars tenslotte bevatten minder dan 99 kcal per portie.

3. Voortdurende innovatie en wetenschappelijk onderzoek

Het departement Mars Nutrition “Health & Wellbeing” ontwikkelt nieuwe, innovatieve producten die bijdragen aan een gezonde levensstijl.


Over Mars

Mars is een van de grootste familiebedrijven ter wereld, met 6 onderscheidende marktsegmenten: Chocolate, Wrigley Gum & Non Chocolate Confectionary, Petcare, Food, Drinks en Symbioscience. Mars bekleedt een leidinggevende positie in elk van de sectoren waarin het bedrijf actief is. Het internationale hoofdkantoor van de onderneming is gevestigd in de Verenigde Staten (in McLean, Virginia). Wereldwijd telt Mars meer dan 65.000 medewerkers in 79 landen, verdeeld over vijf continenten. Mars heeft een aantal van ’s werelds favoriete merken in haar portefeuille, waaronder chocoladeproducten als M&M'S®, Snickers®, Twix®, Mars® en Bounty®, rijst van Uncle Ben’s®, hondenvoeding Pedigree®, Cesar® en Frolic® en kattenvoeding Whiskas® en Sheba®.
www.mars.be


Voor meer informatie kunt u terecht bij:

MARS Belgium
Karlien Desmet
Corporate Affairs Manager
Kleine Kloosterstraat 8 - 1932 Sint-Stevens-Woluwe   
Tel. 0800 93 113
mail: contact@be.mars.com

PLEON Belgium
Persrelaties Mars Belgium
Amélie van der Aa - amelie.vanderaa@pleon.com 
Saskia Dejonghe - saskia.dejonghe@pleon.com